Plonsen in je eigen privé-zwembad in trek
De vrijheid en luxe van een vakantiehuis én het ‘plonsen in je eigen privé-zwembad’ zijn een belangrijke reden om juist voor deze accommodatievorm te kiezen.Groei in vakantiehuizen in Duitsland, Spanje en Kroatië
Dit jaar zijn vakantiehuizen in Europa een populaire accommodatie onder Nederlandse vakantiegangers. Uit een recent onderzoek van D-reizen blijkt dat veel gezinnen maar ook grote groepen dit jaar veel belangstelling hebben om de vakantie in een vakantiehuis door te brengen. Vooral de vrijheid en luxe van een vakantiehuis én het ‘plonsen in je eigen privé-zwembad’ zijn een belangrijke reden om juist voor deze accommodatievorm te kiezen. Ook is er een opvallende verschuiving te zien in de bestemmingen van vakantiehuizen. Waar voorheen veel Frankrijk werd geboekt, zijn nu Duitsland en Spanje veruit het populairst. Kroatië laat een flinke groei zien.
De afgelopen drie weken is er een licht herstel in de vakantieboekingen te zien. Niet alleen voor vakanties naar de zon, maar ook voor vakanties dicht bij huis. Ook blijkt de Nederlander warm te lopen voor vakantiehuizen binnen Europa. Steven van Nieuwenhuijzen, algemeen directeur: ‘Het is duidelijk dat de economische crisis het reisgedrag van consumenten beïnvloedt. De consument boekt zijn vakantie later dan ooit en kiest in een aantal gevallen voor een bestemming dicht bij huis. Buurland Duitsland heeft al jaren een behoorlijke aantrekkingskracht op een grote groep Nederlanders. Het voordelige vakantie-aanbod in het land, de ongerepte natuur en de uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding zorgen er ook dit jaar zeker voor dat het aantal vakanties naar Duitsland groeit. Wij merken ook een toenemende belangstelling voor vakanties naar Spanje en Kroatië. Zowel in onze Vakantiewinkels als op onze site is er veel vraag naar deze bestemmingen, waarbij opvallend is dat vooral vakantiehuizen erg in trek zijn. Dan gaat het vooral om huizen waarbij men de beschikking over een privé-zwembad heeft. Ook de vrijheid van een vakantiehuis en het individuele karakter van een dergelijke vakantie spreekt de Nederlander kennelijk aan. De een kiest voor een verblijf in een huis op een vakantiepark, de ander geeft de voorkeur aan een authentieke, historische boerderij en een derde wil alleen maar genieten van dat privé-zwembad. Wat dat betreft is de keuze groot’.
Nieuw aanbod
Om in te spelen op de groeimarkt voor vakantiehuizen is D-reizen deze maand een samenwerking aangegaan met Bungalow.Net en Interchalets, twee aanbieders met een breed aanbod vakantiehuizen in heel Europa. Nieuwenhuijzen: ‘De belangrijkste voordelen voor de klant van Bungalow.Net zijn het unieke aanbod van huizen op vakantieparken, een groot aanbod in het steeds populairder wordende Kroatië en de goede prijs-kwaliteitsverhouding van de huizen’. Ter introductie van Bungalow.Net lanceert D-reizen dit weekend een speciale actie rond Bungalow.Net op Facebook en Twitter.
Lees ook de informatie over
Rendement uit uw vakantiehuis





Datum: 28-03-2012
Terug naar overzicht