Plan een tweede woning
Als men dan gaat rondreizen door een streek aan de hand van een makelaar, is er een groot risico verliefd te worden op een huis en dat terwijl er eigenlijk helemaal geen plan is."Uit de dagelijkse praktijk blijkt iedere keer weer dat de aanschaf van een Italiaans vakantiehuis vooral met veel buikgevoel tot stand komt. Wat men wil, staat vooral in gedachten omschreven. Het budget komt vaak met horten en stoten tevoorschijn, net zoals de eventuele financieringsaspecten. Het opportunisme voert heel vaak de boventoon, evenals de angst om het initiatief uit handen te geven aan een adviseur of aan een makelaar.
Deel 1 | Restauratie versus nieuwbouw van Italiaanse woning |
Deel 2 | Italiaanse woning opnieuw bouwen |
Deel 3 | De Italiaanse tuin is geen sluitpost |
Deel 4 | Die Italianen toch . . . |
Deel 5 | Plan een tweede woning |
Tekst: Frits Hemerik1 |
Maak eerst een plan is het best denkbare advies dat gegeven kan worden en laat dit toetsen door onafhankelijke deskundigen op haalbaarheid. Er zijn zoveel vragen die vooraf beantwoord moeten worden. Hoe meer hoe beter, dan wordt het zoeken later veel efficiënter en levert veel sneller een resultaat op.
Laten we proberen u op weg te helpen om uw droom te concretiseren met de volgende vragen:
- Wat is het budget met alle kosten inbegrepen?
- Als de financiële paragraaf duidelijk is, volgt de keuze 'wat' men zoekt.
Iets bestaands? Een restauratieproject? - Waar wilt u graag wonen?
1 Frits Hemerik werkt met zijn adviesbedrijf SCM consulting uitsluitend in opdracht van de klant met een woonwens in midden Italië en neemt als adviseur en begeleider de klant aan de hand om deze woonwens te koppelen aan een woning. Alle begeleiding tot aan het fysiek wonen wordt door SCM samen met Italiaanse Nederlands sprekende partners verzorgd. Frits Hemerik heeft een jarenlange ervaring met wonen en leven in Italië en werkte enige jaren als contactpersoon voor een bouwmaatschappij.





Dit artikel bevat aanvullende informatie, die uitsluitend door leden van Mondi te raadplegen is, nadat men zich heeft ingelogd.
U bent nog geen lid? Word vandaag nog lid van de belangenorganisatie, profiteer van alle voordelen en keer terug naar deze pagina om deze afgeschermde informatie alsnog te kunnen lezen!
nu lid worden
Geschreven door Rob Smulders
Datum: 21-10-2015
Datum: 21-10-2015
Terug naar overzicht