Onderzoek naar welzijn expats en emigranten
De universiteit hoopt met haar onderzoek meer te weten te komen over de ervaringen van Nederlanders die verhuisd zijn naar het buitenland en welke zaken belangrijk zijn voor hun welbevinden.Expats en emigranten zijn zelden onderwerp van wetenschappelijk onderzoek. De afdeling Psychologie van de Universiteit van Tilburg wil daarin verandering brengen. Zij gaat onderzoek doen naar het welzijn van Nederlanders in het buitenland.
De universiteit hoopt met haar onderzoek meer te weten te komen over de ervaringen van Nederlanders die verhuisd zijn naar het buitenland en welke zaken belangrijk zijn voor hun welbevinden. Een emotie die vaak gepaard gaat met het leven in een ander land is heimwee. Op het moment van vertrek wordt niet altijd stilgestaan bij de kracht van het gemis naar (t)huis. Heimwee wordt door sommigen onderschat, terwijl anderen er tegen alle verwachtingen in juist helemaal geen last van hebben. Hoe kan dat? Dit is een van de vele vragen waar de wetenschappers van de Universiteit van Tilburg antwoord op hopen te krijgen.
Meedoen
Uiteraard moeten de wetenschappers voor dit onderzoek Nederlanders in het buitenland kunnen ondervragen. Vandaar deze oproep aan u om mee te doen. Want hoe meer Nederlanders meedoen aan het onderzoek, hoe representatiever de uitkomst zal zijn. De vragen in het onderzoek hebben betrekking op uw achtergrond, uw huidige leefsituatie en uw ervaring met het leven buiten Nederland. Het onderzoek verloopt via een elektronische vragenlijst en bestaat uit drie delen. In het eerste deel van de vragen wordt u gevraagd naar uw algemene ervaringen met leven in het buitenland. Dit deel staat reeds online en is nu al in te vullen. Het tweede deel (december) en derde deel (april/mei) gaan meer over specifieke aspecten van het leven in het buitenland. De universiteit waarborgt uw anonimiteit.
Wilt u meedoen aan het onderzoek?
Ga dan naar de speciale pagina van de Universiteit van Tilburg in samenwerking met Dutchabroad.nl
Wellicht kunt u ook andere Nederlanders in uw omgeving wijzen op dit onderzoek. Deelname is mogelijk tot en met 2 december 2012.
Bron: Dutch Times
De universiteit hoopt met haar onderzoek meer te weten te komen over de ervaringen van Nederlanders die verhuisd zijn naar het buitenland en welke zaken belangrijk zijn voor hun welbevinden. Een emotie die vaak gepaard gaat met het leven in een ander land is heimwee. Op het moment van vertrek wordt niet altijd stilgestaan bij de kracht van het gemis naar (t)huis. Heimwee wordt door sommigen onderschat, terwijl anderen er tegen alle verwachtingen in juist helemaal geen last van hebben. Hoe kan dat? Dit is een van de vele vragen waar de wetenschappers van de Universiteit van Tilburg antwoord op hopen te krijgen.
Meedoen
Uiteraard moeten de wetenschappers voor dit onderzoek Nederlanders in het buitenland kunnen ondervragen. Vandaar deze oproep aan u om mee te doen. Want hoe meer Nederlanders meedoen aan het onderzoek, hoe representatiever de uitkomst zal zijn. De vragen in het onderzoek hebben betrekking op uw achtergrond, uw huidige leefsituatie en uw ervaring met het leven buiten Nederland. Het onderzoek verloopt via een elektronische vragenlijst en bestaat uit drie delen. In het eerste deel van de vragen wordt u gevraagd naar uw algemene ervaringen met leven in het buitenland. Dit deel staat reeds online en is nu al in te vullen. Het tweede deel (december) en derde deel (april/mei) gaan meer over specifieke aspecten van het leven in het buitenland. De universiteit waarborgt uw anonimiteit.
Wilt u meedoen aan het onderzoek?
Ga dan naar de speciale pagina van de Universiteit van Tilburg in samenwerking met Dutchabroad.nl
Wellicht kunt u ook andere Nederlanders in uw omgeving wijzen op dit onderzoek. Deelname is mogelijk tot en met 2 december 2012.
Bron: Dutch Times
Het Mondi lidmaatschap; uw voordelen op een rij |
![]() |
![]() |





Geschreven door Rob Smulders
Datum: 01-11-2012
Datum: 01-11-2012
Terug naar overzicht