Dhr. J. Verbeeke over CasaXero
Ook ging hij gewoon op vakantie omdat alles veel langer duurde als gepland.
Geen toppertje zoals hij zelf beweert.
In Spanje zijn toppertjes sowieso mogelijk te vinden. Al met al een les voor ons in afwachten, geduld en niet weten wat er vandaag gaat gebeuren.
Wij hebben ons nooit klant gevoeld.
Had geen behoefte aan een aftersale gesprek.
Jammer gemiste kans.
De verkoper had al een koper, deze had haast nog afgehaakt.
Hans
Opmerking Mondi
Als er een negatieve en 51 positieve beoordelingen zijn over een makelaar, roept dat vragen op. Mondi respecteert iedere mening, dus ook van degene die de beoordeling heeft geplaatst. De heer Van Rooijen heeft zelf met Mondi contact opgenomen n.a.v. bovenvermelde beoordeling en het siert de heer Van Rooijen dat hij niet met het verzoek kwam om de beoordeling te verwijderen. Dit proberen namelijk de meeste makelaars/projectontwikkelaars die negatief onder de aandacht komen, rechtstreeks of via een advocaat. Overigens zijn deze verzoeken/eisen/dwangbevelen altijd zonder resultaat, omdat anders het beoordelingssysteem geen enkele nuttige functie meer heeft.
Van Rooijen heeft uitgebreid zijn kant van het verhaal verteld en dat was voor Mondi aanleiding om het verzoek te doen om een reactie te formuleren, die u hieronder aantreft. Mondi heeft overigens direct na het plaatsen van de beoordeling zelf contact gezocht met de koper, die op 19 juli een uitgebreide toelichting heeft gegeven.
Reactie van CasaXero, Ruud van Rooijen
“Geachte lezer,
Deze beoordeling viel mij op tussen alle andere positieve en ik voel mij geroepen een toelichting te geven zodat er een compleet en juist beeld is.
Ter informatie: het betrof de koop van een bestaand huis in Spanje dat zou worden verbouwd volgens specificaties van kopers voor rekening van verkopers. Mijn rol: bemiddeling en communicatie tussen alle partijen.
Inderdaad heeft de planning vertraging opgelopen en uiteraard is de aannemer door mij aangesproken om zich aan de afgesproken planning te houden. Hiervoor heb ik mijn tevoren geplande vakantie ook uitgesteld toen bleek dat de planning van de aannemer niet zou kunnen worden gehaald. Dit uitstel heb ik uiteraard gedaan om de heren kopers te kunnen blijven begeleiden.
Desalniettemin werd de 2e afgesproken oplevering door aannemer ook later dan gepland en ging daarmee ook voorbij aan mijn al uitgestelde vakantiedatum. Ik kon geen 2e keer een uitstel arrangeren van mijn vakantiereis.
De begeleiding richting kopers is hierdoor niet in het gedrang gekomen omdat door mij op tijd, in duidelijk overleg en met instemming van kopers mijn gestor/advocate, (die uitermate bekwaam is) de verdere begeleiding heeft verzorgd.
Dit is binnen het kader van de gemaakte afspraken goed verlopen omdat ik ook tijdens mijn vakantie ruggespraak hield met de begeleidster voor een verder goed verloop.
Ik geef toe dat ik 1 fout heb gemaakt: deze fout is dat ik als speciale uitzondering voor de kopers met de aannemer afspraak had gemaakt dat kopers het gehele verbouwingstraject van dag op dag fysiek konden volgen.
U zult in 1e instantie denken, 'dat is toch goed'?
Wel, schijnbaar goed ja, (zo dacht ik tenslotte ook). De praktijk is echter dat dit vertragend en onduidelijk heeft gewerkt.
Beter is het om 1 punt van oplevering of meerdere tussen opleveringen af te spreken en daarmee dus te wachten tot de (tussen)oplevering en de aannemer zijn werk te laten doen tot hij klaar is.
Dit is eerder en naar mijn ervaring ook steeds de beste procedure geweest.
In dit geval zijn -zoals het hoort- de afspraken in deze transactie tevoren op een zeer duidelijke en uitgebreide wijze vastgelegd in het koopcontract, (in Spaans en Nederlands), maar bleek in de praktijk het wensenlijstje van kopers te groeien.
Het is naar mijn mening dan ook niet correct dat kopers hun onmin over de werkwijze van een derde, (de aannemer) op mij afwentelen en kennelijk een onjuist beeld naar u over mij wensen te scheppen.
Een aftersale-gesprek heb ik inderdaad van de hand gewezen omdat kopers eenzijdig in het laatste stadium van het traject, (nog voor mijn vakantie) aangaven dat zij niet meer van mijn diensten gebruik wensten te maken. Deze kennisgeving van kopers ging overigens gepaard met negatieve uitingen naar mij als persoon.
Hierdoor kon ik niet anders dan besluiten afscheid te nemen van kopers met de zekerheid dat de verdere begeleiding door mij op de achtergrond via de gestor/advocate voldoende was.
Overigens beweer ik nooit als zou ik een 'toppertje' zijn: ik gebruik dit woord niet en prijs me gelukkig dat alle overige klanten tevreden zijn waarbij de beoordelingen voor zichzelf spreken.
Tenslotte vind ik het oprecht jammer te moeten constateren dat ondanks mijn herhaaldelijke inspanningen, deze kopers mijn dienstverlening niet hebben weten te herkennen en te waarderen.
Ik wens ze alle plezier en geluk toe in hun nieuwe Spaanse woning!"
12-07-2016 19:53
terug
Nakomen van afspraken:
Begeleiding bij aankoop:
Kennis van zaken:
Service:
Algehele indruk:
Aftersale:
Totaal: