HomeOver onsLidmaatschapAdviesScan Landendossiers Nieuws Thema's BeoordelingenWebwinkelContact

Gratis een betaalrekening openen, onderhouden of kosteloos annuleren

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn: een gratis betaal- of spaarrekening. Traditionele banken zijn niet per definitie organisaties die met gratis producten stunten of het moet een lokkertje zijn. Steeds meer lokale kantoren worden gesloten, maar de digitale bankensector is in opkomst. Op de vraag van een Mondi-lid, kregen alle leden toch een verrassend antwoord.

De vraag: “Waar kan ik online als niet Spaanse ingezetene een Spaanse bankrekening openen zonder hoge maandelijkse kosten?”

Het antwoord via het landendossier Spanje van Mirjam van Riet (oprichter en eigenaresse Viva Gestoria) was kort, krachtig en zeer interessant. Tja, leden hebben ook privileges, dus ook direct toegang tot alle vragen en antwoorden onderaan de pagina’s van de landendossiers en themapagina’s, nadat ze als lid zijn ingelogd.

Een tipje van de sluier
  • Het openen, onderhouden en opzeggen van de betaalrekening is inderdaad gratis;
  • Alle binnenlandse overboekingen en binnen de Europese Unie in euro’s zijn gratis;
  • Vanuit de meeste landen binnen Europa open je thuis eenvoudig in je eigen taal een betaal en/of spaarrekening in slechts 3 stappen;
  • Je krijgt een Europees IBAN-nummer;
  • Dankzij de Europese regelgeving kun je je betaalrekeningen in alle EU-landen zonder enige beperkingen gebruiken.
  • Je kunt op elk moment over je geld beschikken en bovendien wordt het beschermd door de Europese wet 2014/49/EU. De betreffende bank is aangesloten bij het depositogarantiefonds in Spanje, dat spaargeld en investeringen dekt tot 100.000 euro;
  • Bij deze bank kun je ook sparen: twee procent rente gedurende zes maanden over de eerste 5.000 euro en 0,2 procent over de rest. Na zes maanden spaar je zonder limiet met 0,2 procent rente, zo staat vermeld als lokkertje op de website van de bank.
Het klinkt dus bijna te mooi om waar te zijn en dat is het eigenlijk deels ook volgens een publicatie van de Consumentenbond. De eerste indruk na een bezoek van de website van de bank is goed. Mondi zelf heeft geen relatie/ervaring met de betreffende bank. Wel hebben we contact op proberen te nemen met een persvoorlichter, maar die functie bestond niet meer. Als belangenorganisatie gaan we deze bank zeker volgen via social media om het laatste nieuws te ontdekken. Via social media kun je ook gelijk (minder) positieve ervaringen raadplegen. Helaas word je daar niet altijd wijzer van.

Welke bank en conclusie

Facebook Twitter LinkedIn YouTube Andere share mogelijkheden


Dit artikel bevat aanvullende informatie, die uitsluitend door leden van Mondi te raadplegen is, nadat men zich heeft ingelogd.


U bent nog geen lid? Word vandaag nog lid van de belangenorganisatie, profiteer van alle voordelen en keer terug naar deze pagina om deze afgeschermde informatie alsnog te kunnen lezen!
nu lid worden


Geschreven door Rob Smulders
Datum: 01-09-2021

Terug naar overzicht

Lid worden van Mondi: verstandige keuze!

De oorsprong begint in 2001, maar sinds 2005 ligt de focus van Mondi als belangenorganisatie vooral op het preventief informeren van aspirant-kopers en eigenaren van een woning in het buitenland. Mondi beschikt over een schat aan deskundige informatie, ervaringen, een deskundig netwerk en heeft toegang tot waardevolle bronnen om tot een objectief, informatief en betrouwbaar oordeel te komen.

Leden kunnen onbeperkt vragen stellen onderaan de pagina van het landendossier of themapagina naar keuze.

Mondi lidmaatschap Plus of Premium
Snel online geregeld!


Criteria Mondi Professional kwaliteitslabel en het Mondi Approved keurmerk

Meld u aan voor de Mondi nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van praktische waardevolle informatie en actuele ontwikkelingen.
Laat u inspireren door reportages: objectief, informatief en betrouwbaar.

De nieuwsbrief wordt ongeveer 1 x per week verstuurd
Een moment geduld...
Als respons van de website uit blijft,
neem dan contact met ons op.

Contact Sluiten