HomeOver onsLidmaatschapAdviesScan Landendossiers Nieuws Thema's BeoordelingenWebwinkelContact

Geld verdienen met de Italiaanse woning

Het seizoenbedrijf houdt automatisch in dat er een groot beroep wordt gedaan op de financiële discipline.

Tekst Frits Hemerik1

"Met de beelden uit ‘Ik vertrek’ nog op het netvlies, is het toch in de dagelijkse praktijk nog steeds zo dat velen definitief besluiten naar Italië te verhuizen om een B&B, een agriturismo of de verhuur van appartementen te realiseren. Er wordt meteen gezocht naar een geschikte woning zonder te weten waar die woning aan moet voldoen, terwijl het uiteindelijk gaat om een commerciële beslissing met het oogmerk geld te willen verdienen, maar wat blijkt: er is meestal helemaal geen plan.

 
 Lees ook: Plan een tweede woning
1 Frits Hemerik werkt met zijn adviesbedrijf SCM consulting uitsluitend in opdracht van de klant met een woonwens in midden Italië en neemt als adviseur en begeleider de klant aan de hand om deze woonwens te koppelen aan een woning. Alle begeleiding tot aan het fysiek wonen wordt door SCM samen met Italiaanse Nederlands sprekende partners verzorgd. Frits Hemerik heeft een jarenlange ervaring met wonen en leven in Italië en werkte enige jaren als contactpersoon voor een bouwmaatschappij.

Een makelaar is er primair om een stuk onroerend goed te verkopen en niet om uw verdienmodel te beoordelen. Hierbij een aantal welgemeende handvatten en adviezen:

1. Beantwoord eerst de vraag wat u wilt, met de nadruk op ‘Wat’ (wil ik realiseren) en verwar dit niet met ‘Hoe’ (ga ik het uitvoeren). Het ‘Hoe’ is altijd heel makkelijk, maar in de juiste beantwoording van het ‘Wat’ ligt het fundament van het goede plan en dat vraagt heel veel denkwerk.
Een voorbeeld van het ‘Hoe’ is bijvoorbeeld: ik wil een B&B runnen waarbij het talent voor gastvrijheid dat ik heb hoog in het vaandel staat. Begin daarmee dus niet en bewaar het antwoord op die vraag altijd na de beantwoording van de vraag op het ‘Wat’.
Een willekeurig voorbeeld van het ‘Wat’ is: Aangezien per jaar vijfentwintig procent van alle vakantiehuisboekingen uit Nederland in Italië worden gedaan (info internet), is er voldoende markt voor een exclusief verblijfsconcept waaruit minimaal de helft van onze inkomsten kunnen worden gegenereerd.

Met andere woorden:


Facebook Twitter LinkedIn YouTube Andere share mogelijkheden


Dit artikel bevat aanvullende informatie, die uitsluitend door leden van Mondi te raadplegen is, nadat men zich heeft ingelogd.


U bent nog geen lid? Word vandaag nog lid van de belangenorganisatie, profiteer van alle voordelen en keer terug naar deze pagina om deze afgeschermde informatie alsnog te kunnen lezen!
nu lid worden


Geschreven door Rob Smulders
Datum: 05-11-2015

Terug naar overzicht

Lid worden van Mondi: verstandige keuze!

De oorsprong begint in 2001, maar sinds 2005 ligt de focus van Mondi als belangenorganisatie vooral op het preventief informeren van aspirant-kopers en eigenaren van een woning in het buitenland. Mondi beschikt over een schat aan deskundige informatie, ervaringen, een deskundig netwerk en heeft toegang tot waardevolle bronnen om tot een objectief, informatief en betrouwbaar oordeel te komen.

Leden kunnen onbeperkt vragen stellen onderaan de pagina van het landendossier of themapagina naar keuze.

Mondi lidmaatschap Plus of Premium
Snel online geregeld!


Criteria Mondi Professional kwaliteitslabel en het Mondi Approved keurmerk

Meld u aan voor de Mondi nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van praktische waardevolle informatie en actuele ontwikkelingen.
Laat u inspireren door reportages: objectief, informatief en betrouwbaar.

De nieuwsbrief wordt ongeveer 1 x per week verstuurd
Een moment geduld...
Als respons van de website uit blijft,
neem dan contact met ons op.

Contact Sluiten