HomeOver onsLidmaatschapAdviesScan Landendossiers Nieuws Thema's BeoordelingenWebwinkelContact

Een klacht is ook een kans

Mondi hoopt natuurlijk dat alle aankopen van vastgoed in het buitenland succesvol verlopen. Gelukkig is dit in veruit de meeste situaties ook het geval.

Mondi hoopt natuurlijk dat alle aankopen van vastgoed in het buitenland succesvol verlopen. Gelukkig is dit in veruit de meeste situaties ook het geval. Het doel van iedere koper is om te kunnen genieten van de aankoop, ongeacht of het hier om het eigen genot en/of verhuurrendement gaat. Veel makelaars zijn trots op hun ‘after sales’ service, zodat kopers van vastgoed ook na de aankoop terug kunnen vallen op hulp en begeleiding.

Volgens Mondi zou de makelaar juist van de service die na de aankoop wordt aangeboden, moeten kunnen profiteren. In de praktijk wordt deze ‘goodwill’ omgezet in nieuwe klanten. Referenties zijn enorm belangrijk en stimuleren het vertrouwen. Kopers die hun positieve ervaringen met de makelaar delen met andere mensen binnen hun referentiekader, dragen op deze wijze hun steentje bij aan het succes van de makelaar. Dit is wat Mondi graag ziet: een makelaar die niet alleen investeert in kennis en kunde, maar ook in een goede reputatie.

Referenties
Naast de publieke beoordelingen over persoonlijke ervaringen van klanten met onder andere makelaars, projectontwikkelaars, advocaten, fiscalisten en andere deskundigen, beschikt Mondi over veel meer achtergrondinformatie over dienstverleners die gerelateerd zijn aan de internationale vastgoedmarkt. Van deze informatie kunnen leden nog veel meer profijt hebben. Veel dossiers en specifieke informatie zijn uitsluitend toegankelijk nadat leden hebben ingelogd. Mocht gewenste informatie niet beschikbaar zijn, dan kan de belangenorganisatie nader onderzoek verrichten.

Conflicten
Fouten kunnen altijd gemaakt worden en hoeven niet per definitie altijd verwijtbaar te zijn. Tenminste, zolang men de klacht niet zo maar naast zich neerlegt. Een klacht is ook een kans en moet wel serieus genomen worden. Natuurlijk hoopt Mondi dat u in staat bent om conflicten zelf op te lossen. Maar als u niet op de hoogte bent van wetten en regels, te maken hebt met een taalbarrière of cultuurverschillen, kan de situatie gecompliceerd worden. Als er niet meer op fatsoenlijke wijze gecommuniceerd wordt, voelt u zich al snel niet meer series genomen of zelfs machteloos. Niet zelden spelen emoties een rol waardoor van een normale dialoog geen sprake meer is. Voordat u het weet, voelt u zich met de rug tegen de muur staan. En dan . . .?

Civiel- of strafrechtelijke procedure
We hebben het nog steeds over de aankoop of bezit van vastgoed in het buitenland en over uw spaargeld. Als we zowel financieel als emotioneel leed kunnen voorkomen, moeten we die kans eerst aangrijpen. Soms ontaarden conflicten, maar ook foutieve interpretaties of nuanceverschillen, in jarenlange kostbare procedures. Er zijn advocaten die maar wat graag een langdurige relatie met gedupeerden aangaan, hetgeen niet altijd in uw belang is. Zelfs als na jaren procederen het recht zegeviert, dan hebt u nog niet altijd datgene waar u recht op heeft. Vandaar dat Mondi er de voorkeur aan geeft om een ongewenste situatie eerst overzichtelijk in beeld te brengen op basis van feiten en relevante gegevens. We gaan de dialoog aan met betrokken partijen om voor ons lid/onze leden tot een acceptabele oplossing te komen. Mocht dit om welke reden dan ook niet lukken, dan maakt Mondi een plan van aanpak voor (strategische) vervolgstappen. Voor deze vorm van dienstverlening om u dient u een Mondi lidmaatschap Plus te hebben.

Het Mondi abonnement of lidmaatschap; uw voordelen op een rij
Het Mondi lidmaatschap is bijzonder aan te bevelen voor aspirant-kopers en eigenaren van een woning of beleggingsobject in het buitenland. Of u zich nu in de oriëntatiefase bevindt, al een woning hebt aangekocht of deze weer wilt gaan verkopen, u zult ongetwijfeld veel vragen hebben en willen weten welke juridische, fiscale, financiële en praktische consequenties uw beslissing heeft.


Gerelateerde pagina's

Kopersbelangen: samen staan we sterk
Vraag en antwoord


Facebook Twitter LinkedIn YouTube Andere share mogelijkheden

Geschreven door Rob Smulders
Datum: 07-12-2012

Terug naar overzicht

Lid worden van Mondi: verstandige keuze!

De oorsprong begint in 2001, maar sinds 2005 ligt de focus van Mondi als belangenorganisatie vooral op het preventief informeren van aspirant-kopers en eigenaren van een woning in het buitenland. Mondi beschikt over een schat aan deskundige informatie, ervaringen, een deskundig netwerk en heeft toegang tot waardevolle bronnen om tot een objectief, informatief en betrouwbaar oordeel te komen.

Leden kunnen onbeperkt vragen stellen onderaan de pagina van het landendossier of themapagina naar keuze.

Mondi lidmaatschap Plus of Premium
Snel online geregeld!


Criteria Mondi Professional kwaliteitslabel en het Mondi Approved keurmerk

Meld u aan voor de Mondi nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van praktische waardevolle informatie en actuele ontwikkelingen.
Laat u inspireren door reportages: objectief, informatief en betrouwbaar.

De nieuwsbrief wordt ongeveer 1 x per week verstuurd
Een moment geduld...
Als respons van de website uit blijft,
neem dan contact met ons op.

Contact Sluiten