HomeOver onsLidmaatschapAdviesScan Landendossiers Nieuws Thema's BeoordelingenWebwinkelContact

Animo tweede woning neemt toe

De toename van de bezoekersaantallen met ruim 30 procent ten opzichte van de twee voorlaatste edities van de Second Home International geeft vertrouwen.

Afgelopen weekend vond de najaarseditie van de Second Home International beurs plaats. “Na de succesvolle edities op de Belgische markt dit jaar, hebben wij de Nederlandse markt ook weer op de kaart kunnen zetten. Alle inspanningen van de exposanten, partners en organisatie hebben ‘een steentje’ hieraan bijgedragen,” aldus de nieuwe organisator van de beurs. Mondi sprak op 17 september via een publicatie de verwachting uit dat de animo ten opzichte van de laatste twee edities weer zou stijgen.

De feiten op een rij
Hieronder treft u een overzicht aan van de bezoekersaantallen van de beurs Second Home International vanaf het voorjaar 2007. Vanaf dat moment zijn er officiële cijfers gepubliceerd door VNU Exhibitions Europe, die de beurs op 6 juli 2012 heeft overgedragen aan Fairs Consult.
 
© copyright Mondi, de belangenorganisatie
 
Consumentenvertrouwen
De toename van de bezoekersaantallen met ruim 30 procent ten opzichte van de twee voorlaatste edities van de Second Home International geeft vertrouwen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) neemt het consumentenvertrouwen sinds de vijf afgelopen maanden langzaam toe, maar de bereidheid om te kopen veranderde daardoor nog niet echt.

Beeld op de beursvloer
Toch waren de ervaringen tijdens de beurs voor het tweede huis anders. De bereidheid onder de bezoekers om een tweede huis te kopen was zelfs bijzonder groot. Ook de exposanten die Mondi heeft gesproken, spraken over zeer concrete gesprekken die hebben geleid tot vervolgafspraken na de beurs.

“Tijdens de Second Place Expo in Gent in het voorjaar was het voor Mondi een verademing om de bezoekers van die beurs te woord te mogen staan. Afgelopen weekend hadden we in Nederland dezelfde ervaring. En wij maar denken dat die Nederlanders kunnen klagen als de beste. Natuurlijk is het logisch dat de consument Mondi weet te vinden als het kwaad is geschied en daar zullen we zeker niet voor weglopen. De positieve energie om aspirant-kopers of een eigenaar van een woning in het buitenland vooral van preventieve informatie te voorzien werkt bijzonder motiverend. Dat was in 2004 ook de doelstelling om de belangenorganisatie op te richten,” aldus Rob Smulders namens Mondi.
Nederland mag zich het derde gelukkigste land ter wereld noemen
achter Denemarken en Noorwegen
Conclusie
Het is voor iedereen prettig dat de sfeer op de beursvloer goed was en dat met meer vertrouwen naar de toekomst kan worden gekeken, getuige ook de aanzienlijk grotere belangstelling voor bezoekers aan de beurs. Het juiste moment om tot aanschaf van vastgoed in het buitenland over te gaan is het moment dat de aspirant-koper tot een weloverwogen beslissing is gekomen. Laat u niet verleiden tot argumenten dat de prijs en het huidige moment de belangrijkste motieven zijn, zonder een degelijke schriftelijke onderbouwing van bij voorkeur een financieel deskundige.

Mondi staat haar leden met raad en daad bij via de vraag- en antwoordmodule. Wilt u graag dat Mondi u een spiegel voorhoudt en dat de belangenorganisatie over uw schouders meekijkt en u persoonlijk adviseert om tot een succesvolle aankoop te komen? Maak dan gebruik van het Mondi lidmaatschap Plus. Om misverstanden te voorkomen: Waar of bij wie onze leden kopen is Mondi om het even, zolang onze leden maar succesvol kopen en lang van hun aankoop kunnen genieten.

Geraadpleegde bronnen: Fairs Consult, CBS, 24/7 Wallstreet.

Verwante publicaties
Geluk stel je niet uit
Uitdaging Second Home International


Facebook Twitter LinkedIn YouTube Andere share mogelijkheden

Geschreven door Rob Smulders
Datum: 16-10-2012

Terug naar overzicht

Lid worden van Mondi: verstandige keuze!

De oorsprong begint in 2001, maar sinds 2005 ligt de focus van Mondi als belangenorganisatie vooral op het preventief informeren van aspirant-kopers en eigenaren van een woning in het buitenland. Mondi beschikt over een schat aan deskundige informatie, ervaringen, een deskundig netwerk en heeft toegang tot waardevolle bronnen om tot een objectief, informatief en betrouwbaar oordeel te komen.

Leden kunnen onbeperkt vragen stellen onderaan de pagina van het landendossier of themapagina naar keuze.

Mondi lidmaatschap Plus of Premium
Snel online geregeld!


Criteria Mondi Professional kwaliteitslabel en het Mondi Approved keurmerk

Meld u aan voor de Mondi nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van praktische waardevolle informatie en actuele ontwikkelingen.
Laat u inspireren door reportages: objectief, informatief en betrouwbaar.

De nieuwsbrief wordt ongeveer 1 x per week verstuurd
Een moment geduld...
Als respons van de website uit blijft,
neem dan contact met ons op.

Contact Sluiten